Általános Szerződési Feltételek

1 Általános szerződési feltételek

Utolsó modosítás dátuma: 2021.04.24.

Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az alábbi Szolgáltató által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

2 Szolgáltató adatai

A szolgáltató neve: Hofecker Andor EV
A szolgáltató székhelye: 1085 Budapest, Somogyi Béla utca 16 fe 3
E-mail: ugyfelszolgalat@mofi.hu
Adószám: 69931822-1-42
Nyilvántartási szám: 53894225
A céget bejegyző hatóság: Fővárosi Cégbíróság
Kamara: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK)
A szerződés nyelve: magyar

A tárhelyszolgáltató elérhetőségei:
Szolgáltató neve: Tárhely.eu Kft.
Székhely: 1144 Budapest, Ormánság u. 4/A. X. em. 241.
Telefonszám: +36 1 789 2789
Fax: +36 1 789 3789
Postázási cím: 1538 Budapest, Pf.: 510.
E-mail: support@tarhely.eu, iroda@tarhely.eu

3 Meghatározások

Az alábbi Szabályzatban nagy betűkkel írt fogalmak az alábbi jelentéssel bírnak:

  • Felhasználó – minden személy, aki a webáruházat és annak szolgáltatásait bármilyen módon igénybe veszi.
  • Ügyfél – minden személy, aki szerződést köt, vagy szerződést kíván kötni a webshopon keresztül a Szolgáltatóval.
  • Teljesítés – az Ügyfél által kifizetett termékek kézbesítése.

4 Alapvető rendelkezések

  • A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  • A jelen Szabályzat 2019. november 13. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  • Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház weboldalra vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webáruháznak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére, illetve a szolgáltatás igénybevételére sem.

5 Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

  • A telefonos kiegészítő termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, darabárra vonatkoznak, tartalmazzák a csomagolási költséget, és az általános forgalmi adót. A házhozszállítási díj külön kerül hozzáadásra a termék árára.
  • A webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót (fotókat) és egyéb információt jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, a termékeknél felhasznált dekorációk, kellékek (üvegek, elektronikus eszközök, ajándéktárgyak stb.) illusztrációként szerepelnek. A Szolgáltató NEM vállal felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete, esetleges színek miatti különbözőség miatt.
  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról, változtatás jogát Szolgáltató mindenképpen fenntartja.

6 Rendelés menete, szállítási és fizetési feltételek

  • A felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba, illetve regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
  • Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát és a hozzátartozó tulajdonságokat beállítja, kiválasztja.
  • Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. Amennyiben a Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát, majd a „fizetés” gombra kattint.
  • Amennyiben a kiválasztott termék nem megfelelő a Vásárlónak, úgy lehetősége van a kosár ikonra kattintva, majd a „törlés” ikonra kattintással törölni a kosár tartalmát
  • A fizetés kiválasztása után ellenőrzi a terméket, a kiválasztott opciókat. Kitölti a számlázási címet, elérhetőséget, szállítási címet, kiválasztja a fizetési és szállítási módot, illetve elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, Adatkezelési Szabályzatot. Ha mindent rendben talált, akkor kattint a „Megrendelés elküldése” vagy „Fizetés Barionnal” gombra, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével vagy e-mailben jelezheti a Szolgáltató felé egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát. A megrendelés elküldése fizetési kötelezettséget von maga után.
  • Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  • Fizetési módok (A webáruházban vásárolt termékért a vevő a következő módon fizethet)
    • bankkártyás fizetés (Barion-on keresztül): Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
    • utánvétellel: a csomagküldő szolgálat árufizetés után kézbesítik a Szolgáltatónak a termék árát. Az utánvét felára 500Ft.
  • Szállítási módok (A termék kézbesítése a vevő által választott úton történik)
    • futárszolgálattal történő kézbesítés átvételi pontra.
    • futárszolgálattal történő kézbesítés a megadott címre
  • Ezután beérkezik a rendelés az admin@mofi.hu e-mail címre, ott feldolgozásra kerül, majd a webshop ügyintézője elindítja a szállítási folyamatot és a számlázást. A megrendelés feladása után a Felhasználó email-es értesítőt kap, amely tartalmazza a csomagjának követő kódját. A szállításról bővebb tájékoztatást a https://mofi.hu/kenyelmes-szallitas/ oldalon olvashatnak.
  • A Szolgáltató nem felelős a sikertelen kézbesítésért, illetve késve szállított termékért, mely a vevőnek felróható azáltal, hogy helytelenül vagy pontatlanul adta meg a kézbesítési címet.
  • A Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni és terméken/termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltató nem fogad el!
  • A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.

7 A megrendelések feldolgozása és teljesítés

8 Előrendelés

  • Azon termékek előrendelhetőek, amelyek termék oldalán a „Kosárba helyezem” gomb helyett „Előrendelem” gomb van.
  • Előrendelés esetén a kisszállítás egy fix időponttól, az első termékek beérkezésétől történik, amely minden esetben megjelölt az előrendelhető termék oldalán.
  • Az előrendelés lemondható a termék feladásának pillanatáig, amelyről emailben értesítést kap a felhasználó.
  • Az előrendelés emailben mondható le az info@mofi.hu email címen a rendelés számának és rendelés adatainak megadásával.

9 Sikertelen kézbesítés

  • Házhoz szállítás esetén a csomagküldő szolgálat két alkalommal kísérli meg a megrendelt áruk átadását. Az automatás átvétel esetében a csomagok 72 óráig vehetőek át az automatából.
  • Ha a vevő hibájából hiúsul meg az átvétel, azaz a vevő a megadott címen és telefonszámmal nem elérhető, megtagadja az átvételt, az automatából az elektronikus és SMS értesítés ellenére sem veszi ki a csomagot, akkor a szállítási és kezelési költséget a mofi.hu jogi úton követelheti.
  • Ha a Vásárló újra kézbesítést igényel, akkor a többlet költség őt terheli.
  • Csomag át nem vétele esetén az elolvasott és elfogadott ÁSZF-nek megfelelően FMH-t (közjegyzői hatáskörbe tartozó fizetési meghagyásos eljárást) fogunk indítani. A csomag visszaérkezését követő 5. munkanapig
    • csomagautomata esetén 1286Ft-ot,
    • házhoz szállítás esetén 1900 Ft-ot

kell/lehet fizetni. A díjjak mindkét esetben tartalmazzák a visszakézbesítés díjját. Amennyiben ez nem teljesül az adott határidőn belül, úgy FMH kérelem kerül benyújtásra. Ebben az esetben a kérelem eljárási díját (főkövetelés 3 %-a vagy minimum 8000 Ft!) és a csomagküldés és kezelés díját is ki kell fizetni.

10 Elállás joga

  • A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, valamint az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót terheli a termék visszajuttatásának költségei.
  • Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
  • Nem illeti meg az elállási jog a Felhasználót olyan termék esetén, mely a Felhasználó személyéhez kötött, a Felhasználó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére vagy rendelésére állítottak elő.
  • Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére.
  • Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
  • Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi az árut / árukat.
  • Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban/árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
  • Ha a Felhasználó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Webáruház visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (Termék ára), ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Felhasználó a Webáruház által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

11 Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási jogokról az alábbi tájékoztatóban olvashat: https://mofi.hu/jotallas-termek-kellekszavatossag/

12 Panaszkezelés rendje

  • Amennyiben Felhasználónak valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, telefonon vagy levél útján is közölheti.
  • Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  • Az írásbeli panaszt a webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

13 Vitarendezés

  • Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
  • Ennek sikertelensége esetén a Felhasználó az alábbi lehetőségek közül választhat:
    • Panaszt tehet a fogyasztóvédelmi hatóságnál
      • Fogyasztóvédelmi Hatóság:
        Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
        Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége
        Címe: 1052 Budapest, Városház utca 7.
        Levelezési címe: 1364 Budapest, Pf. 270
        Tel.: Közp:318-0185, 429-0245-60 ig 459-4999, 459-4832-től, 36-ig
        Fax: 318-1639
        E-mail: fogyasztovedelem@pest.b-m.hu
    • Békéltető testület eljárását kezdeményezheti
      • Békéltető testület:
        Budapesti Békéltető Testület
        Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
        Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
        Tel: 488-2131
        Fax: 488-2186
        E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
    • Online vitarendezés kezdeményezése
      • Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan tudják rendezni a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jár el az online adásvételi szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban
      • Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással.